Kontakt os

Akutpladser

Daglig leder 
Stella Jónsdóttir

Telefon: 76 29 37 69

Handicap og Ældrerådgivningen

Rådgivningsteam
Telefon: 76 29 45 00

Telefontid:
Mandag - fredag 8.30 til 13.00

Send sikker post (kræver NemID)

Sagsbehandlere i afdelingen
Træffes mandag, tirsdag, torsdag og fredag 8.30 - 9.30

raadgivningsteam@horsens.dk

Angiv ikke personfølsomme oplysninger i mails

Hjemmesygeplejen

Hjemmesygeplejen Horsens Kommune
Telefon : 76 29 70 60

Telefontid
Mandag - fredag: 8.00 - 15.00
 

Sygeplejekoordineringen og Akut team
Daglig leder
Vigga Ravnkilde
Telefon: 29 66 83 86

 

Hjemmesygeplejen Vest
Daglig leder
Annegrethe Feldborg Christensen
Telefon: 76 29 37 38

Hjemmesygeplejen Øst
Daglig leder
Heidi Kristensen
Telefon: 76 29 37 27


Funktionsleder for hjemmesygeplejen
Liselotte Ambrosius Møgelby
Telefon: 76 29 70 75

 

Hvad er en akutplads?

En akutplads er for dig med intensivt behov for pleje og behandling ved akut opstået sygdom.

Luk alle
Åbn alle

Betaling for kørsel

  • I skal selv sørge for og betale for transport til og fra opholdet.

Formålet med en akutplads

  • at du eller din pårørende kommer over den akutte tilstand og kan klare sig i eget hjem igen
  • at forebygge hospitalsindlæggelser
  • at afkorte et hospitalsophold.

Læs mere i vores brochure om akutpladser

 

Tilbagebetaling for ophold på akutplads i Vital Horsens Langmarksvej 85, 1/1 2018 – 31/12 2018

Sundheds- og Ældreministeriet har præciseret, at det pr. 1. januar 2018 ikke længere var lovligt at opkræve egenbetaling for kost, linned, tøjvalsk og lignende, når borgeren er indskrevet på en kommunal akutplads efter Sundhedslovens §138. Horsens Kommune tilbagebetaler derfor til de personer, der er blevet opkrævet betaling.

Du behøver ikke at foretage dig noget aktivt i forbindelse med egenbetalingen, da vi allerede har de relevante oplysninger. Du modtager nærmere information om tilbagebetaling i din e-Boks.

For dødsboer skal der fremsendes skifteretsattest til servicecentret@horsens.dk. Udbetaling af for meget opkrævet egenbetaling vil ske den efterfølgende 1., efter vi har modtaget skifteretsattest.

Tryg overgang fra akutplads til dit hjem med ´Kom godt hjem´

Hvad er ´Kom godt hjem´?

´Kom godt hjem´ er et særligt team, der hjælper dig og dine pårørende til at få en sammenhængende overgang fra akutpladser eller hospitalet til en tryg hverdag i dit eget hjem.

Teamet består af udskrivningskoordinatorer og sygeplejersker.

Vi sørger for:

  • at en udskrivningskoordinator informerer dig under indlæggelsen vedrørende mulig hjælp og støtte
  • at sygeplejersken kommer på udskrivelsesdagen eller dagen efter for at sikre, at de praktiske aftaler fungerer
  • at sygeplejersken er din kontaktperson, der koordinerer den samlede hjælp og hjælper med at skabe overblik i den første tid hjemme.

For yderligere oplysninger kontakt:

Teamleder
Karen Margrethe Lind-Frandsen
Telefon: 76 29 28 03
Mobil: 24 40 56 82

Læs mere i vores pjece om ´Kom godt hjem´