Har du ikke fået hentet affald?
Har du ikke fået hentet affald?
SELVBETJENING
Mulige grunde til du ikke har fået afhentet affald
-
der er ikke ryddet for sne og is hele vejen ind til affaldsbeholderen
-
affaldet er ikke sorteret korrekt
-
affaldsbeholderen er ikke tilgængelig
-
affaldsbeholderen er overfyldt - låget skal være lukket på din beholder
KALENDER
Tjek hvilke dage du får hentet affald.
SMS service
Få besked på SMS eller mail, hvis der er ændringer til, hvornår dit affald bliver hentet.
Snevejr og affaldsindsamling - hvad skal du selv gøre?
Der kan være perioder, hvor renovatøren ikke er i stand til at afhente dit affald på grund af sne og glatte veje. Renovatøren må nemlig ikke udføre sit arbejde, hvis der er risiko for ulykker eller andre skader.
Hjælp renovatøren, så du kan få hentet dit affald - husk på 3 ting:
- Husk at rydde for sne og is hele vejen ind til din affaldsbeholder
- Husk at renovatørens arbejdsplads både er adgangsvejen til affaldsbeholderen, fortovet og vejbanen omkring skraldebilerne
- Husk at lave en passage i den snevold, som sneploven eventuelt har skabt ind mod fortovet.
Det er op til hvert enkelt hold medarbejdere at vurdere, om de kan hente affald og samtidig overholde reglerne fra Arbejdstilsynet.
Til dig, der bor på en privat vej
Hvis du bor på en privat vej, har du som grundejer selv ansvar for at sørge for, at hele vejen bliver ryddet for sne. Det er derfor en god idé at lave en fælles plan for snerydning i grundejerforeningen.
Til dig, der bor på en kommunal vej
Hvis du bor på en kommunal vej, er det vores vejafdeling, der sørger for snerydningen. Det gør vi efter en prioritering, der er aftalt med politiet og fastlagt ud fra vejenes betydning for trafikken.
Så hvis du bor på en af de veje, som ikke har højeste prioritet i den kommunale snerydning, så må du og dine naboer selv i gang med sneskrabere og vejsalt eller grus, hvis renovatøren skal have en chance for at nå frem og tømme din affaldsbeholder.
Når det fryser om vinteren, skal du være opmærksom på, at dit affald også kan fryse fast i beholderen. Det er dit eget ansvar at sørge for, at affaldet ikke er frosset fast, når din beholder skal tømmes.
Er noget af dit affald fastfrosset på tømningsdagen, vil renovatøren kun tømme det affald, der ikke sidder fast. Du kan derfor opleve, at der ligger et par poser tilbage i bunden af din beholder efter tømningen.
Hvis affaldsbeholderen ikke er hentet, fordi der ikke er ryddet for sne og is, vil du få tømt din affaldsbeholder ved næste ordinære tømning. Du kan købe en ekstra sæk til det rest- og madaffald, du har i mellemtiden. Se, hvor du kan købe en ekstra sæk ved at klikke her.
Husk:
- Ekstrasækken må ikke veje mere end 15 kilo.
- Bind knude på sækken
- Sæt sækken ved siden af affaldsbeholderen på næste tømmedag.
Team Dagrenovation
Telefontider
Mandag - onsdag
9:00-15:00
Torsdag
9:00-17:00
Fredag
9:00-13:00
Lukket: 1. maj, 2. pinsedag, 5. juni, fredagen efter Kristi Himmelfartsdag og mellem jul og nytår.
Telefon:
76 29 26 92
E-mail: dagrenovation@horsens.dk