Kontakt os

Beboerklagenævn

Rådhustorvet 4
8700 Horsens

Telefon: 76 29 35 40
beboerklagenaevn@horsens.dk

Beboerklagenævnet

Som lejer eller udlejer i almene boliger i Horsens Kommune kan du få behandlet sager i beboerklagenævnet. 

Det hjælper Beboerklagenævnet med 

Nævnet kan træffe afgørelser ved klager i blandt andet følgende forhold:

  • Formkrav til varsling af lejeforhøjelser
  • Mangler ved indflytning
  • Vedligeholdelse og istandsættelse
  • Overtrædelse af husorden
  • Tilbagebetaling af depositum/beboerindskud
  • Forbrugsregnskaber

Fakta om klager til Beboerklagenævnet

Inden du beder nævnet om at tage stilling til din sag, skal du først tage kontakt til din lejer (hvis du er udlejer) eller din udlejer (hvis du er lejer) og søge en løsning på konflikten. Lykkes det ikke, kan du anmode beboerklagenævnet om at vurdere sagen.

Klager til Nævnet skal sendes skriftligt til Beboerklagenævnet, Rådhustorvet 4, 8700 Horsens. 

Du skal i 2018 betale et gebyr på 144 kr. før sagen kan behandles.

Ekspeditionstid: Ca. 4 måneder