Gå til hovedindhold

Oplysningspligt - Ved brug af kommunale arealer

‎Her kan du blive klogere på, hvor vi indhenter og gemmer dine oplysninger ved brug af kommunale arealer, samt hvilke rettigheder du har, når kommunen behandler dine personoplysninger.

Indhold

    Efter databeskyttelsesforordningen (GDPR) skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler oplysninger om dig – uanset om du selv har givet os oplysningerne, eller om oplysningerne stammer fra andre.

    Hvad skal Horsens Kommune bruge mine oplysninger til?
    Vi behandler dine personoplysninger i de tilfælde hvor oplysningerne er nødvendige for Horsens Kommunes varetagelse af sine forpligtelser som bortforpagter/udlejer af kommunale arealer.

    Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger udgøres af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b for så vidt angår de almindelige personoplysninger samt databeskyttelseslovens § 11, stk. 1 for så vidt angår cpr. nr.

    Hvilke kategorier af personoplysninger behandles?
    De kategorier af personoplysninger, der behandles i dit tilfælde er almindelige personoplysninger, fx navn, adresse, telefonnummer samt evt. oplysninger om cpr.nr.

    Horsens Kommune er dataansvarlig
    Horsens Kommune er ansvarlig for de personoplysninger, den modtager om dig. Kommunen kan kontaktes på:

    Horsens Kommune
    Natur & Miljø
    Chr M Østergaards Vej 4
    8700 Horsens
    Tlf.: 76292929
    E-mail: horsens.kommune@horsens.dk


    Hvor har vi dine personoplysninger fra?
    Horsens Kommune indsamler blandt andet oplysninger fra fx dig, CVR-registeret, CPR-registeret, BBR-registeret, CHR-registeret, Gødnings- og husdyrindberetningen samt Krak og andre offentligt tilgængelige søgemaskiner.

    Andre modtagere af dine personoplysninger
    Horsens Kommune vil i forbindelse med sagsbehandlingen måske have brug for at videregive dine personoplysninger til andre myndigheder og forsikringsselskaber.
    Hvis der anmodes om aktindsigt efter forvaltningsloven eller offentlighedsloven, kan Horsens Kommune være forpligtet til at videregive oplysninger om dig til den person, der har anmodet om aktindsigt.

    Hvor lang tid opbevarer Horsens Kommune mine oplysninger?
    Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe vi har brug for dem i vores sagsbehandling.
    Når vi ikke længere har brug for dine personoplysninger og et eventuelt arkiveringskrav efter arkivloven er opfyldt, vil dine personoplysninger blive slettet hos Horsens Kommune.

    Dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen
    Du har efter databeskyttelsesforordningen forskellige rettigheder, når kommunen behandler oplysninger om dig. Du har bl.a. ret til:
    • indsigt i kommunens behandling af personoplysninger om dig
    • berigtigelse af urigtige personoplysninger om dig
    • begrænsning af behandling af personoplysninger om dig (for eksempel hvis der er uklarheder om rigtigheden af oplysningerne)
    • at gøre indsigelse mod vores behandling af personoplysninger om dig
    • at få slettet dine personoplysninger hos kommunen (du skal dog være opmærksom på, at som offentlig myndighed er vi forpligtede til at kunne dokumentere det grundlag, som vi har baseret en afgørelse eller en beslutning på, og vi har derfor kun i begrænset omfang mulighed for at slette personoplysninger).

    Databeskyttelsesrådgiver
    Horsens Kommune har en databeskyttelsesrådgiver, som du kan kontakte, hvis du har spørgsmål til, hvordan dine personoplysninger behandles af kommunen, eller hvordan du bruger dine rettigheder.
    Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren på telefon: 76294226 eller via e-mail: databeskyttelsesraadgiver@horsens.dk

    Datatilsynet
    Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, som Horsens Kommune behandler dine personoplysninger på. Datatilsynets kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk