Gå til hovedindhold

Oplysningspligt - Hegnssyn

‎Her kan du blive klogere på, hvor vi indhenter og gemmer dine oplysninger i forbindelse med hegnssyn, samt hvilke rettigheder du har, når kommunen behandler dine personoplysninger.

Indhold

    Efter databeskyttelsesforordningen (GDPR) skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler oplysninger om dig – uanset om du selv har givet os oplysningerne, eller om oplysningerne stammer fra andre.

    Hvad skal Hegnssynet bruge mine oplysninger til?
    Vi bruger dine personoplysninger i forbindelse med sagsbehandlingen for at træffe afgørelse i sager om hegn, herunder for at kunne vurdere dine forpligtelser og rettigheder som part i sagen.
    Hegnssynet behandler dine personoplysninger efter Hegnslovens kapitel 6.
    Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger udgøres desuden af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår de almindelige personoplysninger samt databeskyttelseslovens § 11, stk. 1 for så vidt angår cpr.nr.

    Hvilke kategorier af personoplysninger behandles?
    De kategorier af personoplysninger, der behandles er:
    - Almindelige personoplysninger som navn, adresse, telefonnummer og mail
    - Cpr.nr.

    Hegnssynet er dataansvarlig
    Hegnssynet er ansvarlig for de personoplysninger, den modtager om dig. Horsens Kommune varetager sekretariatsfunktionen for hegnssynet. Kommunen kan kontaktes på:

    Horsens Kommune
    Affald og Trafik
    Chr M Østergaards Vej 4
    8700 Horsens
    Tlf.: 76292929
    E-mail: Trafik@horsens.dk



    Hvor har vi dine personoplysninger fra?
    Vi indsamler dine oplysninger fra dig og cpr-registret.

    Andre modtagere af dine personoplysninger
    Hegnssynet vil i forbindelse med sagsbehandlingen måske have brug for at videregive dine personoplysninger til øvrige parter som for eksempel din nabo.
    Hvis der anmodes om aktindsigt efter forvaltningsloven eller offentlighedsloven, kan Horsens Kommune være forpligtet til at videregive oplysninger om dig til den person, der har anmodet om aktindsigt.

    Hvor lang tid opbevarer Horsens Kommune mine oplysninger?
    Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe vi har brug for dem i vores sagsbehandling.
    Når vi ikke længere har brug for dine personoplysninger og et eventuelt arkiveringskrav efter arkivloven er opfyldt, vil dine personoplysninger blive slettet hos Horsens Kommune.

    Dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen
    Du har efter databeskyttelsesforordningen forskellige rettigheder, når kommunen behandler oplysninger om dig. Du har bl.a. ret til:
    • indsigt i kommunens behandling af personoplysninger om dig
    • berigtigelse af urigtige personoplysninger om dig
    • begrænsning af behandling af personoplysninger om dig (for eksempel hvis der er uklarheder om rigtigheden af oplysningerne)
    • at gøre indsigelse mod vores behandling af personoplysninger om dig
    • at få slettet dine personoplysninger hos kommunen (du skal dog være opmærksom på, at som offentlig myndighed er vi forpligtede til at kunne dokumentere det grundlag, som vi har baseret en afgørelse eller en beslutning på, og vi har derfor kun i begrænset omfang mulighed for at slette personoplysninger).

    Databeskyttelsesrådgiver
    Horsens Kommune har en databeskyttelsesrådgiver, som du kan kontakte, hvis du har spørgsmål til, hvordan dine personoplysninger behandles af kommunen, eller hvordan du bruger dine rettigheder.
    Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren på telefon: 76294226 eller via e-mail: databeskyttelsesraadgiver@horsens.dk



    Datatilsynet
    Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, som Horsens Kommune behandler dine personoplysninger på. Datatilsynets kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk