Oplysningspligt - Arrangementer mv. i regi af Jobtaskforcen
Her kan du blive klogere på, hvor vi indhenter og gemmer dine oplysninger i forbindelse med arrangementer mv. i regi af Jobtaskforcen, samt hvilke rettigheder du har, når kommunen behandler dine personoplysninger.
Gældende for tilmelding til følgende arrangementer mv. i Jobtaskforcen:
- Jobmessen ’Mennesker mødes’
- Nytår Kick OFF
- Netværksmøder, hvor tilmelding er påkrævet
- Ansøgning om CSR-mærket
Efter databeskyttelsesforordningen (GDPR) skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler oplysninger om dig – uanset om du selv har givet os oplysningerne, eller om oplysningerne stammer fra andre.
Hvad skal Horsens Kommune bruge mine oplysninger til?
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne registrere din tilmelding eller ansøgning, hvor dette sker via Horsens Kommune (Jobcenter Horsens), og for at sende dig evt. informationsmateriale som er relevant for dig i denne rolle.
Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra e.
Hvilke kategorier af personoplysninger behandles?
Den kategori af personoplysninger, der behandles er:
- Almindelige personoplysninger, fx navn, adresse, telefonnummer, væsentlige sociale forhold.
Horsens Kommune er dataansvarlig
Horsens Kommune er ansvarlig for de personoplysninger, den modtager om dig. Kommunen kan kontaktes på:
Horsens Kommune
Chr M Østergaards Vej 4
8700 Horsens
Telefon: 76 29 29 29
horsens.kommune@horsens.dk
Almindelig e-mail er ikke krypteret, og vi anbefaler derfor, at du bruger Digital Post, hvis du sender fortrolige eller følsomme personoplysninger.
Digital post: https://post.borger.dk/?logon=borger&function=inbox&mailboxid=89
Hvor lang tid opbevarer Horsens Kommune mine oplysninger?
Vi opbevarer dine personoplysninger i et år efter afholdelse af henholdsvis jobmesse eller nytårs kick off. Hvad angår ansøgning om CSR-mærket, gemmes oplysningerne i et år fra Horsens Inspire har været afholdt. Dette er i alle tilfælde for at kunne sende invitationer til enten næste års jobmesse, nytårs kick off eller CSR-mærke. Derefter bliver oplysningerne slettet. Hvad angår netværksmøderne, slettes oplysningerne en måned efter mødet har været afholdt. Dette er for at kunne nå at eftersende eventuelt materiale fra mødet.
Dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen
Du har efter databeskyttelsesforordningen forskellige rettigheder, når kommunen behandler oplysninger om dig. Du har bl.a. ret til:
- indsigt i kommunens behandling af personoplysninger om dig
- berigtigelse af urigtige personoplysninger om dig
- begrænsning af behandling af personoplysninger om dig (for eksempel hvis der er uklarheder om rigtigheden af oplysningerne)
- at gøre indsigelse mod vores behandling af personoplysninger om dig
- at få slettet dine personoplysninger hos kommunen (du skal dog være opmærksom på, at som offentlig myndighed, er vi forpligtede til at kunne dokumentere det grundlag, som vi har baseret en afgørelse eller en beslutning på, og har derfor kun i begrænset omfang adgang til at slette personoplysninger).
Databeskyttelsesrådgiver
Horsens Kommune har en databeskyttelsesrådgiver, som du kan kontakte, hvis du har spørgsmål til, hvordan dine personoplysninger behandles af kommunen eller hvordan du bruger dine rettigheder.
Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren på telefon: 76294226 eller via e-mail: databeskyttelsesraadgiver@horsens.dk
Almindelig e-mail er ikke krypteret, og vi anbefaler derfor, at du bruger Digital Post, hvis du sender fortrolige eller følsomme personoplysninger. Husk at skrive Databeskyttelsesrådgiver i emnefeltet.
Digital post: https://post.borger.dk/?logon=borger&function=inbox&mailboxid=89
Datatilsynet
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, som Horsens Kommune behandler dine personoplysninger på. Datatilsynets kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk