Kontakt os

Borgerrådgiverne

Jesper Cortes
Telefon: 24 44 49 21

Karin Lambert
Telefon: 30 56 77 51

Borgerrådgiverne

Borgerrådgivernes opgave er at behandle klager over kommunens sagsbehandling og medvirke til, at der ydes god service med borgeren i centrum.

Hos Borgerrådgiverne kan du:

  • klage over kommunens sagsbehandling, personalets optræden mv.
  • få hjælp, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
  • få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, herunder hvem der kan behandle din klage
  • få hjælp til at komme videre med en klage, hvis du har oplevet diskrimination i kommunen
  • få hjælp til at genskabe dialogen med kommunens ansatte, hvis der er opstået konflikter i en sag
  • komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres
  • bede borgerrådgiveren deltage ved samtaler med kommunen, hvis du er utryg eller har svært ved at forstå samtalen

Sådan kontakter du borgerrådgiverne: 

Du kan kontakte borgerrådgiverne telefonisk, på mail eller ved personlig henvendelse.
Hvis du vil være sikker på at træffe borgerrådgiverne, så ring og aftal en tid.

 
Det er gratis for alle borgere i Horsens Kommune at kontakte borgerrådgiverne.

 

Jesper Cortes
Telefon: 24 44 49 21

Karin Lambert
Telefon: 30 56 77 51

Horsens Rådhus
Lokale S.243b (ved receptionen)
Rådhustorvet 4 
8700 Horsens

Vejledende åbningstider: mandag, tirsdag og onsdag
 

Borgerrådgiverne kan ikke behandle klager over:

  • det faglige indhold i kommunale afgørelser 
  • politiske beslutninger 
  • ansættelsesforhold i kommunen
  • forhold som andre klageinstanser tager sig af 

Borgerrådgiverne behandler normalt ikke klager, hvis der er gået mere end 1 år efter hændelsen/forløbet.