Borgerservice og Jobcenter

Borgerservice på rådhuset

Du kan møde op på Rådhuset og få hjælp i Borgerservice, men på grund af coronavirus er alt ikke helt, som det plejer. Vi skal stadig passe på hinanden ved at spritte af, bruge mundbind, holde afstand og undgå store forsamlinger. 

Vi kan klare rigtig meget i telefonen, og vi opfordrer dig derfor som udgangspunkt til at ringe på telefon 76 29 29 29.

Du kan også klare en masse hjemmefra via vores mange digitale selvbetjeningsløsninger, som du finder her

Hvis du har brug for at møde fysisk op for at få hjælp, beder vi dig om at bestille tid på forhånd. På den måde kan vi gøre ventetiden og køen kortere. Du kan bestille tid hos Borgerservice til

  • Pas
  • Kørekort
  • NemID
  • Folkeregister
  • Sygesikring
  • Boligindskudslån til private og boligforening
  • Indrejse
  • Rådgivning og enkeltydelser
  • Pension
  • Legitimationskort
  • Digital fritagelse

 

Rådhusets åbningstider er:  
Mandag-onsdag kl. 10-15
Torsdag kl. 10-17
Fredag kl. 10-13

 

Kontakt til Jobcenter Horsens

På grund af Regeringens restriktioner arbejder jobcentrets medarbejdere, i lighed med det øvrige administrative personale på rådhuset, hjemmefra.

Dette gælder foreløbigt til og med d. 7. februar 2021.

Du skal fortsat stå til rådighed

Beskæftigelsesindsatsen er ikke suspenderet, som under nedlukningen i foråret. Men beskæftigelsesindsatsen er tilpasset situationen med enkelte ændringer.

Ændringer, gældende til og med 7. februar 2021:

  • Alle fysiske tilbudsaktiviteter og værksteder på Holmboes Allé og Norgesvej er lukket ned.
  • Der oprettes ikke nye praktikker, job med løntilskud eller nytteindsatser.

Er du ledig, skal du dog fortsat stå til rådighed, søge arbejde og deltage i digitale eller telefoniske samtaler mv. 

Vi er stadig på arbejde - hjemmefra

Jobcentrets medarbejdere er fortsat på arbejde, klar til at hjælpe. Bare hjemmefra. 

Som borger og virksomhed kan du derfor fortsat komme i telefonisk kontakt med os.

Jobcentret træffer du på 7629 4700 og Virksomhedsservice på 7629 4801.

Telefontid:
Mandag til onsdag kl. 9-15
Torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 9-13

Ansøgning om kontanthjælp, uddannelseshjælp eller ledighedsydelse kan ske online, telefonisk eller via aflevering af fysisk brev i postkassen på Samsøgade 3, bygning B til højre for indgangsdøren.

Har du behov for at komme fysisk på jobcentret, så kontakt os først på 7629 4700.