Vis emner under Forside

Når vi har behandlet din byggeansøgning inviterer vi dig til at give os en tilbagemelding på sagsbehandlingens forløb. Dét sker gennem vores brugerundersøgelse, hvor man kan angive sin tilfredshed på en skala fra 1 til 10, hvor 10 er meget tilfreds. Overfor ses det sidst nye resultat.

Tilfredshed med byggesagsbehandling

Byggesagsteamet i Horsens Kommune arbejder hele tiden på at forbedre sagsbehandlingen og derfor er det vigtigt, at du, andre borgere og virksomheder har mulighed for at udtrykke (u)tilfredshed og komme med input til sagsbehandlingen. 

Tilfredshedsbarometrene viser således borgere og virksomheders tilfredshed med deres byggesagsbehandling i Horsens Kommune.

Tilfredshedsbarometrene bliver opdateret hver måned, så det sikres, at tilfredshedsbarometrene afspejler den aktuelle tilfredshed med byggesagsbehandlingen.

Tilfredsheds-tal for Januar 2017 (svarprocent: 100%)

-       Tilfredshed med kontaktmulighederne til sagsbehandler: 7,61

-       Tilfredshed med sagsbehandlingstiden: 8,42

-       Tilfredshed med det samlede sagsbehandlingsforløb: 8,36

Udover at byggesagsteamet ønsker at yde den bedst mulige sagsbehandling, så er forligspartierne i Horsens Byråd også enige om, at byggesagsbehandlingen i Horsens Kommune skal være blandt de absolut bedste i landet.
Det er derfor indskrevet i budgetaftalen for 2015 at ”der ønskes løbende målinger og evalueringer af brugernes oplevelse af og tilfredshed med byggesagsbehandlingen”.

Det er netop resultaterne af de målinger som nu synliggøres ved hjælp af tilfredshedsbarometrene.

Udover kommunens egen undersøgelse er vi i øjeblikket pilotkommune for KL. Derfor vil alle afgørelser via Byg og Miljø blive fulgt op af en tilsvarende men mindre omfattende brugerundersøgelse fra KL. Vi håber du vil hjælpe både os og KL med at udfylde begge undersøgelser. 

Det skal bemærkes, at byggesager der omfatter mindre bygninger og fritliggende enfamiliehuse m.v. ikke får tilsendt kommunens egen brugerundersøgelse.

På forhånd tak for hjælpen.

Tidligere tilfredshedstal

  Kontaktmuligheder Sagsbehandlingstid Det samlede sagsforløb Svarprocent
         
2016        
December  7,2 7,4 6,7 83,3 %
November  8,82 7,64 7,82 80 %
Oktober 9,61 9,5 9,46 81,25 %
September  8,6 8,1 8,1 82 %
August  8,3 7,6 8,3 75 %
Juli 8,3 7,4 8,6 80 %
Juni 6,8 6,7 7,1 94,7 %
Maj 6,5 7,4 7,3 46,67 %
April 7,8 7,7 7,3 78,3 %
Marts  8,1 7,8 8,1 89,5 %
Februar 8,6 8,0 8,6 60 %
Januar 9,0 9,4 9,4 34 %
         
2015        
December 6,7 6,0 6,2 67 %
November 9,1 8,8 8,4 81,8 %
Oktober 8,7 8,1 7,5 67 %

For yderligere oplysninger kontakt

Byggesagsafdelingen
Rådhustorvet 4
8700 Horsens
Tlf.: 76292929
E-mail: byggesag@horsens.dk
Åbningstider:
Se åbnings- og telefontider
Indholdsansvarlig Tina Stabell Olesen, to@horsens.dk