Vis emner under Forside


Foreninger, der modtager tilskud fra Horsens Kommune, skal have en digital postkasse og en Nem-Konto tilknyttet foreningens CVR nummer.

Vi har oplevet, at specielt Nem-ID til foreningen kan være svært at styre, da det ikke er kassererens personlige Nem-ID, der skal benyttes. Kassereren eller hvem der nu har adgang på vegne af foreningen skal have et MEDARBEJDERSIGNATUR tilknyttet foreningens CVR nummer. 

Foreningen kan have flere medarbejdersignaturer. De første tre er gratis. Foreningen har en administrator af medarbejdersignaturerne, det er fx den første kasserer eller formand, der oprettede en medarbejdersignatur. Hvis foreningen skifter ud i bestyrelsen, så administratoren ikke længere er aktiv, SKAL foreningen huske at oprette en ny medarbejdersignatur og overføre rettighederne til den nye administrator, mens man stadig har kontakt til den gamle administrator. 

Horsens Kommune har ikke noget at gøre med udstedelse af medarbejdersignaturer, og kan ikke hjælpe foreningen med at oprette eller ændre i medarbejdersignaturerne.

Der er god hjælp at hente på disse sider:

Nets vejledninger, Medarbejdersignatur, oprettelse af nye og ændring af administrator (bemærk, support kan koste 250 kr.)

Hjælp til bestilling af NemID medarbejdersignatur (når foreningen allerede har en administrator)

Nets, ny administrator, hvis man ikke længere har adgang til den tidligere administrator (bemærk, at foreningens adresse skal være opdateret på foreningens CVR nummer først - se andet link)

Foreningens digitale postkasse (Husk, man kan opsætte mail og sms notifikationer ved ny post)

Opdatering og ændring af adresse mm. i registreringen af foreningens CVR nummer (skal opdateres min. hvert tredje år)

Oprette og ændre i foreningens NemKonto, den konto Horsens Kommune udbetaler tilskud til (der kan også hentes hjælp i foreningens bank) 

Hent børneattester digitalt 


For yderligere oplysninger kontakt

Anders Helledi

Breddeidrætskonsulent
Tlf. 76 29 23 05
E-mail: anoh@horsens.dk

Eller

Henrik Koch
Fritidskonsulent
Tlf. 76 29 23 18
E-mail: hkra@horsens.dk

Kulturafdelingen
Rådhustorvet 4
8700 Horsens

 
Indholdsansvarlig Anders Helledi, anoh@horsens.dk