Vis emner under Forside

Læs på denne side om

  • Adresseforespørgsel: hvis det er en anden persons adresse du søger
  • Bopælsattest: hvis du har brug for at dokumentere din egen nuværende eller tidligere bopæl 


Adresseforespørgsel

Du kan med denne selvbetjeningsløsning søge efter andre personers nuværende folkeregisteradresse.

Du skal angive nuværende eller evt. tidligere navn på den person du søger samt minimum én af følgende oplysninger:
  • Personnummer
  • Fødselsdato
  • Tidligere adresse
Jo flere oplysninger der angives, jo bedre er chancerne for at finde adresseoplysninger om personen.
Hvis personen entydigt kan identificeres og ikke har adressebeskyttelse, vil du med det samme modtage svar på din forespørgsel.

Hvis personen ikke entydigt kan identificeres eller har adressebeskyttelse, vil kommunens sagsbehandling afgøre, om du vil kunne få oplyst personens nuværende adresse.
Det koster 75 kr. pr. person, du forespørger på.

Det er ikke muligt, at fortryde købet og få beløbet retur efter bestilling af adresseforespørgslen!

Hvis du, før du anvender løsningen, er tilmeldt muligheden for at modtage digital post fra din kommune/offentlige myndigheder, vil du modtage svaret i din digitale postkasse/e-boks.
Adresseforespørgslen sendes også til din folkeregisteradresse, hvis du har valgt dette.


Bopælsattest

Bopælsattest - er en selvbetjeningsløsning, som kræver, at du logger på med din NemID. 

Du kan her få en bopælsattest med oplysning om din nuværende og tidligere folkeregisteradresse.
Du kan endvidere få tilføjet dit statsborgerskab, tidligere navne og din ægteskabelige status.

Det er ikke muligt, at få en bopælsattest på børn under 15 år. Dette skyldes, at det først er muligt at få NemID med offentligt certifikat, når man er fyldt 15 år.
Såfremt der er behov for bevis på bopæl for børn under 15 år, anbefaler vi, at man anvender selvbetjeningsløsningen til Adresseforespørgsel.
Bopælsattesten fås på dansk, engelsk og tysk og koster 75 kr.

Det er ikke muligt, at fortryde købet og få beløbet retur efter bestilling af bopælsattesten! 

Hvis du, før du anvender løsningen, er tilmeldt muligheden for at modtage digital post fra din kommune/offentlige myndigheder, vil du modtage svaret i din digitale postkasse/e-boks.
Bopælsattesten sendes også til din folkeregisteradresse, hvis du har valgt dette.



For yderligere oplysninger kontakt

BorgerService Horsens

Rådhustorvet 4
8700 Horsens


Tlf.: 76 29 29 29
E-mail: borgerservice@horsens.dk
Indholdsansvarlig Flemming Hartmann, skfl@horsens.dk