Vis emner under Forside

Ekstra langt til stativet

Står affaldsstativet mellem 25 m og 70 m fra vejkant eller renovationsbil, vil afhentning kunne lade sig gøre mod betaling af en tillægstakst på 348,75 kr. pr. år pr. ejendom. Dette gælder også for koteletgrunde.

Efterladte sække

Er affaldssækken overfyldt, i stykker eller fremstår den uhygiejnisk, tager skraldemanden den ikke med.
På grundejerens anmodning kan sækken afhentes den følgende hverdag, hvis forholdene er bragt i orden. For afhentningen betales 155,00 kr. Ellers afhentes sækken først den følgende ordinære indsamlingsdag, såfremt den er bragt i orden, tilbundet og anbragt på det normale afhentningssted.

Særafhentning

Opfylder stativplaceringen og adgangsforholdene ikke kravene - se Placering af affaldsstativ og er der ikke indgået aftale, med Kommunen, om selv at stille sækken frem på tømningsdagen, vil afhentningen i stedet ske ved særafhentning. Ekstraomkostningerne herved vil blive pålagt ejeren af ejendommen gennem en tillægstakst, der pr. år udgør: 7.426,25 kr. pr. stativ.

Alle nævnte priser er inkl. moms og afgift til staten og gældende for 2017.

Vil du se gebyrene for 2016 klik her.




For yderligere oplysninger kontakt

Affald og Trafik

Rådhustorvet 4
8700 Horsens


Tlf.: 76 29 26 92
E-mail: dagrenovation@horsens.dk
Åbningstider:

Telefonerne er åbne mandag til onsdag fra kl. 10.00 til 15.00 - torsdag fra kl. 10.00 til 17.00 - fredag fra kl. 10.00 til 13.00.

Indholdsansvarlig Anne Dorthe Christensen, dagrenovation@horsens.dk