Vis emner under Forside
Restaffald_i_minicontainere

Minicontainere kan med fordel anvendes i forbindelse med ejendomme med 3 eller flere husstande eller erhverv.

Minicontainere er beregnet til dagrenovation og dagrenovationslignende affald fra erhverv.

En forudsætning for at vælge minicontainere er, at adgangsforholdene for skraldemændene er i orden.

Minicontainere tømmes en gang om ugen og stilles til rådighed af  Teknik og Miljø.

Du kan se størrelser, mål og priser på containerne her. Priserne er eksklusiv husstandsafgift  og erhvervsafgift.
Bestil minicontainer og tømning her.

Tilmelding til ordningen for indsamling af dagrenovation og dagrenovationslignende affald kan ske på telefon 76 29 26 92, mandag til torsdag fra kl. 10.00 til kl. 15.00, torsdag fra kl. 10.00 til kl. 17.00 og fredag fra kl. 10.00 til kl. 13.00.

Hvor meget skal der hentes?

Boliger:

For ejendomme med beboelse anbefaler Teknik og Miljø som udgangspunkt at beregne 110 liter pr. uge pr. beboelseslejlighed.

Erhverv:

For private og offentlige virksomheder med dagrenovationslignende affald, skal der som udgangspunkt regnes med 110 liter pr. uge pr. 15 personer/ansatte. Ved virksomheder, hvor der fremstilles fødevarer, skal der påregnes større tømningsvolumen.

Ekstra tømninger:

Hvis der ind mellem forekommer ekstra meget affald, kan ekstra tømninger bestilles på
telefon 76 29 26 92, mandag – onsdag fra kl. 10.00 til 15.00, torsdag fra kl. 10.00 til 17.00 og fredag fra kl. 10.00 til 13.00.



 


For yderligere oplysninger kontakt

Affald og Trafik

Rådhustorvet 4
8700 Horsens


Tlf.: 76 29 26 92
E-mail: dagrenovation@horsens.dk
Åbningstider:

Telefonerne er åbne mandag til onsdag fra kl. 10.00 til 15.00 - torsdag fra kl. 10.00 til 17.00 - fredag fra kl. 10.00 til 13.00.

Indholdsansvarlig Carsten Lund Nielsen, tecln@horsens.dk